De jungle - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Aukje Neeleman - WaarBenJij.nu De jungle - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Aukje Neeleman - WaarBenJij.nu

De jungle

Blijf op de hoogte en volg Aukje

02 Februari 2014 | Thailand, Pak Chong

Khao Yai

Nadat we 3 dagen geleden Ayathuya verlieten hebben we alweer heel wat gezien.
Met een "moderne" trein, waar ook derde klas wagons meereden, ( we hebben het zo slecht nog niet met de NS) zijn we naar Pak Chong gereden. Onderweg worden we weer uitgebreid verleid om van alles uit te proberen qua eten. Elk station weer een nieuwe lading locals met lekkers. Manden vol! Wel werd er zo nu en dan bijgezegd " no tourist food you do not have the right bacteria to eat this" toch aardig....
Het hotel in KhaoYai is prachtig maar wel heel ver weg van de bewoonde wereld. Nu zijn we echt in de jungle. Nog niet aangekomen of we worden alweer opgehaald door een over enthousiaste gids met een jeep om de vleermuizen trek te gaan zien.
Miljoenen komen uit de grot om eten te gaan zoeken. De roofvogels staan te wachten op een feestmaal wat een spektakel! We komen helemaal oranje terug van al het stof maar het was de moeite waard.
De volgende morgen vroeg op. Lange broek sokken er overheen en daar overheen katoenen zakken in de schoenen tot de knieën vast gestrikt. Een shirt met lange mouwen en een pet en dat allemaal bij 30 graden. Nou geloof me dat is geen pretje maar je moet er wat voor over hebben! We gaan op weg naar het KhaoYai National Park het grootste natuurreservaat van Thailand. Hier gaan we wilde olifanten zien! Wat een natuur je kijkt je ogen uit! De meeste planten kennen wij alleen uit de boeken van de tuinbouwschool deze zijn echt! Prachtige orchideeën, varens, kaneelbomen, wilde laurier, gember allerlei palmen en verschillende soorten Ficus. Ik zal je niet vermoeien met alle andere namen maar wij gingen helemaal uit ons dak! De mooiste lianen waar we later ook de apen door zien slingeren. Er waren zelfs zeldzame soorten bij vandaag zei onze gids.
Bij een waterval aangekomen zien we gifgroene slangen in de bomen. De pet stevig op ons hoofd. Stel je voor dat ze eruit vallen......door de lens zien we neushoornvogels en allerlei andere exotische vogels ook herten en allerlei insecten die je liever niet ontmoet!
En dan is het zover de zon zakt en het is tijd om olifanten te gaan spotten. De gids neemt ons mee naar een waterplas een soort savanne in de tropen! We zien het spoor waar ze net doorheen zijn gelopen! Hele grote voetsporen en uitwerpselen ze zijn hier echt! De spanning is te snijden we zijn heel stil! Dan is er lawaai in het bos en we sluipen achter de gids aan op onze tenen het schemerige bos in. En dan.......oog in oog met een reuze olifant!! Wat een belevenis.......op de terug weg stopt de jeep nog een keer. En in het duister horen we complete struiken en takken kraken heel dichtbij..........De adrenaline zit nog heel hoog als we s avonds weer veilig in ons bed liggen!

• 02 Februari 2014 - 10:29

Kikker:

Hoi hoi,

Geweldig ! Spannend !!!
    Lijkt wel een thriller xkikker

• 02 Februari 2014 - 12:44

Agnes En Bram:

Ongelooflijk die verhalen wat een ervaring. Kunnen niet wachten op de vele foto's. Nog veel plezier.