Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Aukje Neeleman - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Aukje Neeleman - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Blijf op de hoogte en volg Aukje

29 Januari 2014 | Thailand, Ayutthaya

Het is nu half 10 s avonds en nog 28 gr heerlijk!
Vanmorgen vertrokken opweg naar Ayutthaya een prachtige rit langs rijstvelden en kleine dorpjes. Onderweg komen we een tentje tegen waar zelfs de gids enthousiast van wordt " look they have nice chicken with four legs" oftewel geroosterde rat op een stokje!! Wij hebben bedankt! O ja er lag ook nog een zak verse nog levende grote slangen die moesten nog aan het spit....
Na 3 uur hobbelen komen we aan bij het Old Palace Hotel het leek in de verste verte niet op dat gene wat de naam doet vermoeden. Maar wel een paleis ongeveer in de achtertuin wat wil je nog meer. En opnieuw allemaal heel vriendelijk en wel willend om je te helpen. De chauffeur van een tuk tuk , waar Andre opgevouwen inpast, neemt ons mee naar de chineese markt waar we midden in het feestgedruis terrecht komen want het is tenslotte overmorgen chinees nieuwjaar! Dus een drukte van belang met alles wat je maar hebben wilt aan eten. De meest vreemde dingen waar wij echt het bestaan niet van af wisten en ook niet mogelijk achtte het te kunnen eten! Ook de meest vreselijke versieringen die je maar bedenken kunt echt super kitsh!
Daarna met een overenthousiaste gids in een tuk tuk 2 uur lang langs alle tempels of wat er van over is gebleven, paleizen, stupa s, wats, en Budhabeelden gereden totdat we er geen een meer konden zien en de zon onderging! Wat een indrukken. Gelukkig heb ik de foto s om nog eens even in een wat rustiger tempo terug te kijken! Terug bij de "bungalow" werd er speciaal voor ons gekookt ik mocht meekijken in de keuken! Mmmmmmmmm.
Morgen de treinreis naar Pak Chong..........

• 29 Januari 2014 - 19:39

Corrie:

Wat hebben jullie een super leuke en aparte vakantie!!!
    Geniet er nog lekker van want voor je het weet zit je weer te balen in +1grC
    Hans en Corrie