Eindelijk actief..... - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Aukje Neeleman - WaarBenJij.nu Eindelijk actief..... - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Aukje Neeleman - WaarBenJij.nu

Eindelijk actief.....

Blijf op de hoogte en volg Aukje

28 Januari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Op maandag vertrekken we met een chauffeur richting "het " treinstation waar we opgepikt zouden worden door een gids! Na een rit waarbij de chauffeur de weg kwijt was eindigen we bij het Wang Yen trein station zo eentje uit de film ones upon a time in the west.....helemaal nergens....verkeerde station. Een goed begin dus. En nu?? Hier spreekt niemand ook maar een woord engels of zoiets een paar oude mannetjes en een soort Elvis Presley figuur. Deze man bleek later het opperhoofd van het station te zijn en kreeg het voor elkaar dat de gids ons na enige tijd toch maar kwam ophalen! Gelukkig. De treinreis was geweldig er stapten bij elk stationnetje weer een aantal locals in met zelfgemaakte lekkernijen ik weet niet wat we allemaal geproefd hebben waar het was heerlijk. Langs de Tapioca en tabaksvelden richting Birma het dodenspoor. Heel indrukwekkend en tegelijkertijd diep triest.
Daarna door naar de grens daar moet men ter controle eerst het Thaise volkslied zingen zodat men weet dat je niet illegaal bent! En dit is geen grapje...
Op naar de pier en met de longtailboot over de river Kwai naar de floating houses beheerd door Mon people. Dit zijn voormalige Birmees een apart staatje binnen Thailand. Wat een locatie mooier gaat het niet worden. Zonder electriciteit maar wel wifi!!!
Zwemmen in de rivier met de stroom mee. In je hangmat genieten van alles om je heen maar vooral de intense stilte op wat geklots na. En dan slapen onder de klamboe met een olielampje als enig lichtje in deze bijzonder donkere nacht.....

  • 28 Januari 2014 - 19:56

    Erna:

    Klinkt als een spannend avontuur, zo eenzaam op een verkeerd station! En echt lekker geslapen in een drijvend vlotje? Dan ga je vast mee zeilen deze zomer. HAha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Thailand 2014

Een mooie reis naar Thailand

Recente Reisverslagen:

06 Februari 2014

De laatste dag.....

04 Februari 2014

Nog even genieten.....

02 Februari 2014

Koh Chang

02 Februari 2014

De jungle

29 Januari 2014

Ayutthaya
Aukje

Welkom op onze pagina. We gaan een reis maken naar Thailand. Vind je het leuk om ons te volgen meld je dan aan! En geniet met ons mee!

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 4505

Voorgaande reizen:

12 Januari 2014 - 31 December 2014

Thailand 2014

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

22 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

19 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: